Liever luisteren dan lezen?
Klik hieronder om de podcast af te spelen.
Flinke uitdaging
Normaal is het al een flinke uitdaging om je praktijk van de grond te krijgen. En nu met de coronacrisis lijkt het voor de meeste coaches nog lastiger te zijn om aan hun praktijk te werken.
- Want hoe bouw je verder aan je praktijk als je geen klanten in je praktijk kan ontvangen?
- Als je kinderen de hele dag thuis om je heen zijn?
- Je partner misschien ook nog thuiswerkt?
- Jij zelf vanwege je werk dat je misschien nog hebt naast je praktijk thuiswerkt of juist buiten de deur nodig bent nu?
- Als er nu nog meer afleiding is dan anders?
- Er allerlei (zin- en onzin-) berichten over het virus en alles wat daarmee te maken heeft voorbij komen op je tijdlijn op social media en in de nieuwsapps?
- Als je ondertussen ook nog je eigen zorgen hebt over hoe dit nu allemaal verder zal gaan?
- En dan zijn er nog de frustraties omdat je wel heel graag verder wilt met je praktijk, maar het nu gewoon even niet lukt allemaal. Tenminste niet zoals je zou willen. Grrrrrr….
En dan heb je ook nog je eigen gedachten, zoals:
“Zou het wel goedkomen met mijn praktijk?”
“Ik wil zo graag, maar ik weet het nu gewoon even niet meer.”
“Wat kan ik het beste doen nu om toch wat aan mijn praktijk te werken?”
“Ik wil rust!!!!!”
“Hoe kan ik in deze omstandigheden de focus en motivatie weer terugkrijgen?”
Het is anders…
Ook ik ervaar dat het anders is dan anders om nu te werken aan de groei van mijn praktijk. Voornamelijk omdat ik mijn kinderen de hele dag om me heen heb die best ‘aanwezig’ zijn. En het een stuk lastiger is om me te concentreren. Ook mis ik mijn ‘alleen-tijd’, waarmee ik mezelf als introvert kan opladen.
Maar goed, het is even niet anders. Dus is het nu nog belangrijker om elke keer de focus terug te pakken om toch elke keer weer een stapje verder te komen met je praktijk. En daar ga ik jou in dit blog ook bij helpen.
Want met niks doen is nog nooit iemand succesvol geworden.
Alles op een laag pitje
Afgelopen vrijdag heb ik een mail gestuurd naar de ondernemers op mijn e-maillijst om ze te vragen of het allemaal lukt nu met het opbouwen en laten groeien van hun praktijk.
Uit de vele reacties die ik heb teruggekregen, bleek dat mensen er heel verschillend mee omgaan.
De een zet alles nu even op een lager pitje. Of zet zelfs alles even helemaal stil nu. Terwijl de ander deze tijd juist gebruikt om achter de schermen haar praktijk goed neer te zetten, zodat ze zometeen klaar is om te knallen. En gelukkig waren er ook berichten van coaches bij wie de coaching (online) gewoon door kan gaan. En waarbij er nu juist meer aanvragen zijn voor hun coaching.
De juiste focus
Ook tijdens de Coach Calls met mijn klanten hadden we het er de afgelopen week meerdere keren over hoe uitdagend deze tijd nu is. Zeker wanneer je heel gedreven bent en nu niet alles kan doen zoals je wilt.
We hadden het er met name over hoe moeilijk het is om nu de juiste focus te houden.
Maar als ik ze dan weer even vroeg naar hun levensdoel, hun missie om het verschil te maken hier in de wereld, dan was dat zo mooi om te zien dat hun ogen weer straalden en het vuurtje weer ging branden van binnen.
Je bent hard nodig!
Mijn overtuiging is dat wij als coaches nu, en zometeen helemaal, harder nodig zijn dan ooit!
Om een paar voorbeelden te noemen:
- Ouders die er helemaal doorheen zitten, omdat ze ineens zijn gebombardeerd tot ‘thuisjuf’ en ‘thuisblijfmoeder’ en misschien al tegen een bepaalde grens aan zaten met hun stress-niveau.
- Mensen die door al het nieuws over het corona-virus steeds getriggerd worden, waardoor ze hun angsten, zorgen en spanningen die ze al hadden nu nog sterker voelen.
- Kinderen die ondertussen ook van alles meekrijgen over wat er allemaal gebeurt nu en daardoor sneller boos zijn. Of die zich even geen raad weten met zichzelf omdat ze hun normale ritme kwijt zijn. Of sowieso al niet in een geweldige thuissituatie zaten en wat door alles nu nog erger is geworden.
- Mensen die – nu ze meer thuis zijn – alles opeten wat los en vast zit en niet naar de sportschool kunnen en zometeen een paar kilo zwaarder uit deze tijd komen.
Al deze mensen hebben onze hulp nu en zometeen nog meer nodig dan anders.
Daarom geef ik je hieronder 10 praktische Tips waarmee jij nu – juist in deze corona-periode – aan de slag kunt om zelf en met je praktijk sterker uit deze tijd te komen.
Want we kunnen de omstandigheden niet veranderen. Maar wel hoe we ermee omgaan. Toch?!
Tip 1 – Werk aan je persoonlijke groei
“Work harder on yourself than on your business” – Jim Rohn
Dit is als ondernemer sowieso altijd al het belangrijkste om aan te werken wanneer je serieus iets van je bedrijf wilt maken. Niet alleen nu. Maar wel nu nóg meer dan ooit. Want alleen wanneer jij jezelf als persoon blijft ontwikkelen en steeds verder groeit, kan jouw praktijk ook pas verder groeien. Je praktijk kan namelijk nooit verder groeien dan dat jij als mens bent gegroeid, zoals Jim Rohn dat zo mooi zei.
En dat zie je in de praktijk ook terug. Want de coaches met een sterke mindset, gaan heel anders om met deze bizarre tijd waarin we nu met z’n allen leven, dan de coaches waar er nog werk aan de winkel is als het gaat om hun mindset.
Dus ook al heb je het gevoel dat je nu even niet verder komt met je praktijk, of dat je creativiteit even ver te zoeken is, of dat je het even niet meer weet, werk dan in ieder geval aan je eigen persoonlijke groei en ontwikkeling. Want dat is iets waar je altijd aan kunt werken.
En dan kan jouw praktijk daardoor ook weer verder met jou meegroeien.
Tip 2 – Bouw aan je e-maillijst
Ook dit is normaal gesproken al één van de belangrijkste onderdelen in het ondernemen om een succesvolle praktijk op te bouwen. En waar je als ondernemer doorlopend aan zou moeten werken.
Want met de mensen die staan ingeschreven op jouw e-maillijst kun je heel gemakkelijk een relatie opbouwen. Je komt namelijk rechtstreeks bij ze in hun inbox. Zo kun je met de mails die je stuurt bouwen aan de bekende know-like-trust factor.
Door regelmatig relevante en waardevolle tips, inzichten en inspiratie toe te sturen, leren ze jou en jouw waarde als coach steeds beter kennen. Vervolgens gaan ze je leuk vinden. En daarna bouw je automatisch het vertrouwen op tussen jou en je lezer. Ofwel tussen jouw en een potentiële klant.
Want iemand staat natuurlijk niet zomaar ingeschreven op jouw e-maillijst. En elke persoon op je lijst is een potentiële klant. Pas wanneer iemand genoeg vertrouwen voelt bij jou en bij jouw expertise, wordt iemand over het algemeen pas een betalende klant.
Leg dus altijd de focus op het laten groeien van jouw e-maillijst. Ook nu.
Een paar ideeën om in deze tijd aan de groei van je e-maillijst te werken:
- Deel een blog dat voor jouw ideale klant in deze situatie van toegevoegde waarde is en geef dit blog een zichtbaarheidsboost via Facebook- en/of Instagram adverteren (afhankelijk van waar jouw doelgroep zich bevindt).
- Laat daarna de mensen die jouw blog hebben gelezen een inspirerende video zien, waarin je ze met jouw boodschap exact weet aan te spreken met datgene wat hen op dit moment bezighoudt. Vertel ze wat ze nu nodig hebben om te horen.
Note: Om een video te laten zien aan de mensen die jouw blog hebben gelezen, maak je met Facebook adverteren gebruik van retargetting, zoals dat in de marketingwereld wordt genoemd. Dit betekent dat je specifieke bezoekers die (een bepaalde pagina op) je website hebben bezocht, opnieuw een Facebookadvertentie kunt laten zien.Let op! Hiervoor is het nodig om de Facebook-pixel op je website te hebben geïnstalleerd. Staat deze nog niet op je website? Doe dit dan het liefst zo snel mogelijk (even googlen op Facebook-pixel installeren). Of vraag aan je webbouwer of hij/zij het voor je wil doen.De Facebook-pixel is namelijk essentieel voor een goede marketing-strategie. Het feit ligt er immers nog steeds dat Facebook miljoenen actieve gebruikers per dag heeft. En in deze corona-periode worden Facebook en Instagram nóg intensiever gebruikt, aangezien mensen nu meer thuis zijn.
- Bied vervolgens in een derde advertentie je weggever aan of laat ze inschrijven voor je nieuwsbrief.
Extra tip: Noem je nieuwsbrief naar je doelgroep toe geen nieuwsbrief, maar bijvoorbeeld Tips, Inspiratie of Inzichten. Mensen associëren het woord nieuwsbrief namelijk ook vaak met reclame en aanbiedingen, waardoor mensen inmiddels ‘nieuwsbrief-moe’ zijn. En als coach stuur je juist waarde naar de mensen op je e-maillijst.
Tip 3 – Bied iets aan wat jouw ideale klant door deze periode heen helpt
Als je denkt vanuit je rol als ondernemer, dan is het waardevol om in deze bizarre omstandigheden waarin we nu met z’n allen zitten, iets aan te bieden aan jouw ideale klant wat hem/haar kan helpen in deze specifieke periode. Of iets wat even een extra steuntje in de rug geeft.
Werk je bijvoorbeeld met ouders? Bied ze dan Tips aan hoe ze met de huidige situatie kunnen omgaan, zonder stress. Of hoe ze hun kind het beste kunnen begeleiden en motiveren met het thuiswerk van school. Of hoe belangrijk het is dat ouders ook in deze tijd goed voor zichzelf zorgen. We hebben immers nog een paar weken te gaan met de kinderen thuis.
Ben je voedingscoach? Bied je doelgroep een gratis voedingsschema aan om ze structuur in hun eetpatroon te geven in deze tijd. Of maak een e-book met de do’s, dont’s en valkuilen die deze tijd met zich mee kan brengen.
Ben je burn-out of stress coach? Geef tips om stress te verminderen. Of spreek een visualisatie in die iemand helpt om te ontspannen.
Of gebruik je huidige weggever
Heb je al een weggever met tips die ook voor deze tijd relevant zijn voor je ideale klant? Dan kun je ook kijken hoe je jouw weggever en/of de strategie die bij deze weggever hoort kunt aanpassen aan deze periode.
Dat je bijvoorbeeld de mails die de mensen krijgen nadat ze je weggever hebben aangevraagd, hier en daar wat herschrijft om het te laten aansluiten bij deze tijd. Inspelen op de actualiteiten werkt sowieso altijd heel goed om de aandacht te krijgen. En helemaal als je dat combineert met het probleem of de pijn die ze ervaren of het verlangen dat ze hebben op dit moment.
Wat je ook kunt doen, is de tekst op je opt-in pagina (zo wordt de pagina op je website genoemd waar mensen jouw weggever kunnen aanvragen) aanpassen, waardoor je mensen gelijk een extra reden geeft om juist nu jouw weggever te downloaden.
Gratis telefonische sessies aanbieden
Een andere mogelijkheid is om gratis telefonische sessies aan te bieden. Of online sessies via programma’s als Skype of Zoom.
Zo kun je alvast in contact komen met potentiële klanten. En laten zien wat jij als coach te bieden hebt. Vervolgens kun je dan – nadat je ze in het gesprek waarde hebt gegeven in de vorm van tips en inzichten waarmee ze alvast een stukje verder kunnen – je aanbod doen. En kun je op deze manier toch al klanten binnenhalen. Ook al is het pas voor na deze corona-periode. Of je kunt natuurlijk een online traject aanbieden, zodat de ander al eerder aan de slag kan met jouw coaching.
Tip 4 – Laat jezelf zien
Misschien heb je door alle omstandigheden je zichtbaarheid de afgelopen weken even op een lager pitje gezet. Of misschien was je überhaupt nog niet zover om jezelf te laten zien, omdat je het nog veel te spannend vindt.
Maar ook in deze tijd is het belangrijk om zichtbaar te zijn. Of om nu de eerste stappen naar jouw zichtbaarheid te zetten, mocht je hier nog niet mee bezig zijn geweest.
Het is namelijk nodig – wanneer jij mensen echt heel graag wilt helpen met jouw coaching – om ervoor te zorgen dat deze mensen weten dat jij bestaat. En dat jij en je praktijk gezien worden.
Dit doe je door relevante en waardevolle informatie te delen, die exact aansluit bij de problemen en verlangens van jouw ideale klant. En waar jouw ideale klant ook écht wat mee kan.
Want dan zorg je ervoor dat jij on-top-of-mind bent en blijft bij jouw doelgroep. Zowel in, als na deze periode. En dan ben jij degene aan wie ze denken als ze er (nu of later) klaar voor zijn om aan hun probleem te werken.
Dus kom op hè!
Laat jezelf zien.
Laat mensen weten dat jij bestaat.
En laat zien wat jij als coach te bieden hebt.
Tip 5 – Je ideale klant (her)ontdekken
Je ideale klant is naast een sterke (ondernemers)mindset, de belangrijkste factor voor alles wat je met je praktijk doet en bereikt.
Je ideale klant bepaalt namelijk waar je berichten over gaan. Wat het onderwerp en de inhoud is van je weggever. En welk aanbod je het beste kunt aanbieden.
Hoe beter dit aansluit bij je ideale klant, hoe makkelijker je klanten krijgt. En ook hoe meer klanten je krijgt.
Het is goed om te weten dat je ideale klant nooit vast staat. Je ideale klant groeit geleidelijk mee met jouw eigen groei en ontwikkeling. Ook ontdek je door het coachen soms bepaalde eigenschappen die je liever niet meer wilt in je ideale klant. Of juist kenmerken die je nog wilt toevoegen. En dat is prima. Want je ideale klant kan veranderen.
Daarom is het goed om regelmatig je ideale klant opnieuw te evalueren met jezelf.
Ik doe dit zelf elke 3 à 4 maanden. Ik pak dan de vragen uit mijn eigen Ideale klant training erbij en beantwoord ze allemaal weer helemaal opnieuw. Vanuit de kennis en ervaring die ik op dat moment heb.
Tip 6 – Kijk of je website nog aansluit
Ook zo’n taak die vaak ergens onderaan de ‘ooit-nog-te-doen’ lijst belandt: je huidige website doornemen en vervolgens aanpassen en herschrijven waar nodig.
Omdat jij jezelf als mens, als coach en als ondernemer steeds verder ontwikkelt en steeds nieuwe inzichten krijgt, nieuwe dingen leert en meer ervaring krijgt in het coachen, merk je op een gegeven moment dat bepaalde teksten die je eerder hebt geschreven op je website, nu niet meer helemaal aansluiten.
Plan daarom elke paar maanden tijd in om door je website te gaan om te kijken of dit allemaal nog aansluit bij hoe jij er op dit moment in staat met betrekking tot je praktijk.
En of dit nog steeds goed laat zien waar jij voor staat en wat jij te bieden hebt.
Zodat je altijd de juiste klanten weet aan te trekken.
Tip 7 – Je weggever (opnieuw) maken
Wanneer je nog geen weggever hebt, dan wil ik je met klem adviseren om daar liever vandaag dan morgen al mee aan de slag te gaan.
Je weggever is namelijk één van de meest waardevolle manieren om met je potentiële klanten in contact te komen én om in contact te blijven. Om jouw weggever te kunnen toesturen, vraag je ze immers om hun e-mailadres door te geven. Waardoor je – ook nadat ze jouw weggever hebben aangevraagd – in contact kunt blijven. En op die manier kunt bouwen aan de know-like-trust factor (zie ook Tip 2).
Wanneer je al wel een weggever hebt, dan is dit een goed moment om je weggever weer eens kritisch te bekijken. En te kijken of de informatie die je deelt in je weggever nog steeds je beste informatie is die je over dit onderwerp kunt delen met jouw ideale klant.
Extra tip: zorg ervoor dat je weggever exact aansluit bij de fase waar jouw ideale klant nu in zit met betrekking tot zijn/haar probleem of verlangen. Vraag jezelf af: “Wat helpt mijn ideale klant nu alvast een stukje verder in zijn/haar proces?”
Mijn weggever voor jou
Ben jij nu op het punt dat je het gevoel hebt dat je niet vooruit komt met je praktijk? Dat je niet meer weet hoe je meer klanten in je praktijk krijgt? Terwijl je zo je best doet? En zo graag mensen wilt helpen?
Download dan mijn ‘Checklist voor een goedlopende Coachpraktijk’.
Want ik weet dat de meeste coaches ontzettend hun best doen, maar ze zijn teveel bezig met de verkeerde dingen. En er ontbreken vaak een aantal belangrijke factoren in hun praktijk.
Daarom heb ik deze Checklist ook gemaakt. Zodat je gelijk kunt zien waar jij vandaag al een aantal verbeteringen kunt maken om meer klanten in je praktijk te krijgen. Zelfs nu in deze Coronatijd.
Tip 8 – Neem je strategieën onder de loep
Nog geen strategie?
Heb je nog geen duidelijke strategie om klanten te krijgen? Ga hier dan gelijk na je weggever mee aan de slag.
Ik zie helaas nog steeds veel coaches die eigenlijk maar een beetje wat aan het doen zijn als het gaat om het ondernemen en het krijgen van klanten.
Ze plaatsen af en toe een berichtje op social media. Sturen af en toe een mailtje naar hun e-maillijst (als ze die al hebben). Of ze promoten zo vanuit het niets hun aanbod op hun Facebookpagina. En voelen het dan als falen als er helemaal niet op gereageerd wordt. Ja, misschien een ‘Like’ van een bekende. Maar geen aanmelding. Zeer frustrerend.
De meeste coaches hebben simpelweg geen enkel idee wat ze nou eigenlijk het beste kunnen doen om hun praktijk van de grond te krijgen. In de meeste coachopleidingen leer je dit ook niet. Of maar een heel klein stukje. Terwijl ondernemen en marketing weer een vak apart zijn.
Want ook al ben je regelmatig zichtbaar op social media, heb je al veel volgers, of heb je zelfs al een e-maillijst die je regelmatig mailt, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat daar ook betalende klanten uitkomen.
Dus heb je nog geen strategie waarin je de know-like-trust factor opbouwt die leidt naar je aanbod, werk deze strategie dan uit en zet deze neer. Want dit is wat jou betalende klanten gaat opleveren.
Heb je al wel een strategie?
Heb je al wel een strategie (in marketing trouwens ook wel funnel genoemd)? Dan geldt hier ook, net als bij de vorige tips, dat het heel waardevol is om regelmatig te reflecteren op je lopende strategieën.
Want het mooie van strategieën is, dat je de resultaten van je strategie kunt meten.
Als je bijvoorbeeld geen aanvragen krijgt voor je weggever of geen inschrijvingen voor je nieuwsbrief, dan weet je dat je in dat specifieke stukje van je strategie iets kunt veranderen, zodat je wel inschrijvingen krijgt.
Of als mensen zich wel massaal inschrijven, maar je krijgt er geen betalende klanten uit, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan de strategie ná je weggever.
Zo kun je eigenlijk alles in je strategie wel meten. Je weet dan precies waar je aan hebt te sleutelen om betere resultaten te krijgen.
Let er wel op dat je elke keer maar één stuk van je strategie tegelijk optimaliseert. Want anders weet je achteraf nog niet waar het aan heeft gelegen. En het is heel waardevol om te weten welk stuk van je strategie niet werkte. Zodat je bij een volgende strategie dit proces kunt voorkomen en sneller een goedwerkende strategie kunt neerzetten. Je hebt dan immers een beter beeld van wat bij jouw ideale klant goed werkt.
Tip 9 – Creëer een content-voorraad
Als er iets is wat je altijd en overal kunt doen, is het wel content creëren.
Schrijf alvast een aantal berichten voor op social media, neem video’s of podcasts op, schrijf blogs en maak quotes als je die gebruikt.
Dit kun je het makkelijkste doen door de volgende drie stappen te volgen:
Stap 1:
Verzamel eerst een lijst met onderwerpen die interessant zijn voor jouw ideale klant.
Stap 2:
Pak vervolgens per keer 1 onderwerp en maak daar een blog, video, podcast en/of social media bericht van.
Stap 3:
Als het eerste onderwerp is afgerond, ga je naar het volgende onderwerp en doe je het zelfde als bij stap 2. Dit herhaal je voor elk nieuw onderwerp.
Zo heb je straks een mooie voorraad content waaruit je kunt delen.
En vergeet ook in deze tijd niet om relevante en waardevolle berichten te delen met jouw ideale klant hè?! Zodat je nu ook zichtbaar voor ze bent. Bewaar dus niet alles voor na deze periode. Want zoals ik bij Tip 4 al schreef, is het ook nu belangrijk om zichtbaar te zijn en zichtbaar te blijven voor jouw doelgroep.
Tip 10 – Zorg voor de juiste focus
De grootste uitdaging voor de meeste mensen is nu denk ik wel het (terug)krijgen en het houden van de juiste focus.
Wat heel goed werkt om in elke situatie of omstandigheden de focus weer terug te pakken, is om regelmatig terug te denken aan de reden waarom jij destijds met je eigen praktijk bent begonnen. Waarom wilde je dit ook alweer zo graag? Wat wil jij zo graag voor een ander betekenen? Waarmee wil jij het verschil maken?
Wanneer je jouw ‘waarom’ weer voelt, weet je ook gelijk weer waar je het voor doet. En dan komt vanzelf die drive en motivatie weer sterker naar boven om ervoor te gaan.
Vanuit die drive en motivatie is het een stuk makkelijker om je focus elke keer weer (terug) te krijgen en te houden, als je ‘m even bent kwijtgeraakt.
Extra tip voor de ondernemende moeders
Wanneer je vanwege de huidige omstandigheden je kinderen nu veel om je heen hebt thuis, is het goed om duidelijke afspraken met elkaar te maken.
Kinderen zien jou normaal gesproken misschien niet zo vaak aan het werk thuis, omdat ze dan op school zitten. Het is dan ook vaak even wennen voor kinderen dat jij ook aan het werk wilt. Ook al ben je thuis.
Vertel ze waarom jij zo graag aan je praktijk wilt werken. En wat jij graag wilt betekenen hier in de wereld. Haal die passie naar boven en laat je kinderen jouw passie voelen. Voor kinderen is het daardoor beter te begrijpen en te accepteren dat jij op bepaalde momenten aan het werk bent.
Geef vervolgens aan wat jij nu van ze nodig hebt om dit te bereiken.
Maak afspraken over bepaalde tijden dat je even niet gestoord wilt worden. Ga bijvoorbeeld ergens apart zitten. Of leg – net zoals ze dat op school vaak hebben – een briefje of dobbelsteen neer met een bepaalde kleur of tekst naar boven, wat betekent dat ze je dan even niet kunnen storen.
Zorg ervoor dat je op de momenten dat je gefocust aan de slag kunt, alle verdere afleidingen ook elimineert. Leg je telefoon ver uit de buurt. En spreek met jezelf af dat je nu 20, 30, 60, 120 minuten (net hoeveel jij wilt en wat haalbaar is nu), met volledige focus aan de slag gaat.
Neem regelmatig een pauze van een x aantal minuten. Dat zijn dan de momenten waarin je voor je kinderen bereikbaar bent en je even kunt opladen voor jouw volgende focusmoment.
Alles valt of staat in deze periode met het maken van heldere afspraken met elkaar.
Je zult merken dat je door deze focusmomenten optimaal te benutten nog best veel voor elkaar krijgt.
Tot slot
Met de Tips hierboven kan het niet anders dan dat jij en je praktijk straks supersterk uit deze bizarre tijd komen. En dan heb jij alvast een flinke voorsprong op al die coaches in jouw vakgebied die nu voor de makkelijkste weg kiezen. En achterover leunen. Wachtend tot alles weer ‘normaal’ is.
Wat ook prima is natuurlijk. Iedereen gaat er anders mee om. En het is ieder z’n eigen keuze.
Maar ik weet bijna zeker dat jij niet bij deze groep hoort. Anders was je nu niet nog steeds aan het lezen. Toch?
Want jij bent sterker dan dit virus!
Jouw missie is groter dan dit virus!
Laat je daarom niet afremmen.
Gebruik alles wat er nu gebeurt juist om nóg sterker jouw levensdoel te voelen.
En te doen wat nodig is om dit levensdoel te vervullen.
Blijf in beweging
Onthoud dat er altijd wel iets is wat je kunt doen. Ook al gaat alles nu misschien wat trager. En krijg je niet zoveel gedaan als anders. Het gaat erom dat je in beweging blijft. Dat je bezig blijft. En vooral dat je de juiste dingen doet.
Want de wereld heeft coaches zoals jij nodig!
En straks nog harder dan ooit.
Zorg dat jij er dan klaar voor bent met je praktijk.
Deel jouw boodschap met de wereld.
En ga staan voor wat jij te bieden hebt.
Want jij maakt het verschil!
Succes!
Groeten Wendy
PS. Vind je het fijn vindt om even een zetje in de juiste richting te krijgen? Of om onder mijn begeleiding samen met een groep gelijkgestemde coaches deze periode zo goed mogelijk door te komen? Voel je dan welkom in mijn nieuwe Power in You Community. Waar een mooie groep gedreven coaches al bezig is om onder mijn begeleiding de volgende stappen te zetten met hun praktijk. Kijk hier anders even of de Community ook wat voor jou is.
Vond je dit interessant? En wil je meer Tips & Inspiratie ontvangen om te groeien als Ondernemer en om een goedlopende Coachpraktijk op te bouwen? Laat dan hier je e-mailadres achter voor mijn wekelijkse GroeiTips & Inspiratie.